KOM IGÅNG MED DIN BOKFÖRING & REDOVISNING!

Så sköter vi din redovisning och bokföring online

Att vara kund hos Prycis Redovisning är enkelt – vi sköter din bokföring online och helt digitalt! Varje månad skickar du bara in dina verifikationer till oss genom att fota dem med vår app som du laddar hem till din mobil, så sköter vi resten! (Vill du går det självklart även bra att skicka in fysiskt). Vår digitala lösning är enkel att använda, och det enda som behövs är en smartphone. På detta sett spelar det ingen roll om företaget sitter i Stockholm, Kiruna eller Malmö; alla kan ta del av våra kosteffektiva priser och smarta bokföringslösningar. Nedan visar vi hur processen ser ut för dig som kund hos redovisningsbyrån Prycis Redovisning. Har du några frågor – tveka inte att kontakta oss, vi finns i Stockholm men är verksamma över hela Sverige.

Vi är en duktig och billig bokföringsbyrå som hjälper dig med allt som rör redovisning och bokföring i Stockholm, Södermalm, Upplands Väsby, Märsta, Sollentuna, Kista och Solna. Kontakta Prycis Redovisning AB idag och prova våra redovisningskonsulter och bokföringsexperter.

Våra smarta lösningar

  • Samla ihop allt material

    Efter avslutad period samlar du ihop dina verifikat. Beroende på om du är vecko-, månads-, kvartals- eller årskund sker detta med varierande frekvens. Både inkommande och utgående fakturor samlas ihop, och kompletteras med periodens kvitton från eventuella företagskort.

  • Skicka in materialet

    När materialet är ihopsamlat skickar du in det till Prycis Redovisning. Digitala fakturor skickas rakt in i vårt system, och fysiska verifikationer som t.ex. kvitton eller fakturor fotas smidigt med en app. Här meddelar du även underlag för de löner som ska tas ut för den senaste perioden.

  • Få koll på siffrorna

    Härefter får du en rapport av Prycis Redovisning med all nödvändig information om den gångna perioden; resultaträkning, balansräkning, kund- och leverantörsreskontra samt en sammanfattning över bolagets utveckling. Här finns även tydlig information om hur mycket skatt företaget ska betala och när det ska finnas hos Skatteverket.

  • Vi finns här för dig

    Du som kund har alltid en personlig redovisningskonsult hos Prycis Redovisning om du kan kontakta för stora eller små frågor som rör din verksamhet. Det tycker vi helt enkelt ska ingå hos en riktigt bra redovisningsbyrå Vi har också personliga föredragningar för kunderna, endera hos oss eller hos kunden

  • Kulturell kompetens

  • Personlig redovisningskonsult

  • Olika språk

Vi bygger vår bokföringsapp.
Kommer Snart!

NY KUND

Välkommen som kund hos Prycis Redovisning!

Det är angeläget att du ägnar dig åt det som du är bra på, d v s din kärnverksamhet. Låt oss ta hand om allt ditt pappersflöde, ekonomisk rapportering, skatterådgivning, deklarationer, kontakter med myndigheter etc.

Är du intresserad av att lägga ut dina ekonomiska frågor, få hjälp med deklarationer och skatterådgivning? Boka ett möte så går vi igenom vad du och ditt företag behöver hjälp med. Vi träffas helt förutsättningslöst.

Före vi kan sätta igång och sköta din bokföring på ett så smidigt sätt, är det ett par saker du behöver ordna. Vi har för att göra det så enkelt som möjligt för dig därför tagit fram den här guiden. Den går steg-för-steg igenom de saker som måste bockas av, och du kan i lugn och ro ordna allt i ditt tempo. Skulle du mot förmodan stöta på något som känns oklart är det bara att kontakta oss på Prycis Redovisning så hjälper vi dig gärna!

Vi rekommenderar att du börjar med att fylla i ”Grunduppgifter”, och därefter tar de andra stegen. Det är inget krav att du gör sakerna i en viss ordning, utan det viktiga är att allt kommer på plats före vi ska köra igång.

BANKACCESS

Att ha läsaccess till ditt/dina bankkonton underlättar för både oss och dig som kund. Som kund slipper du skriva ut transaktionslistor, och vi kan istället logga in och kika på historiska transaktioner. Självklart kan vi inte röra några pengar. Att sätta upp en läsaccess hos din bank fungerar lite olika beroende på vilken bank du har, så välj i listan nedan och följ sedan instruktionerna.

DEKLARATIONSOMBUD

Genom att göra oss till deklarationsombud behöver du aldrig mer tänka på deadlines till Skatteverket. Välj i listan nedan om du önskar ordna deklarationsombuden via webben, eller via post. För att göra det via webben krävs att du har e-legitimation.

SKICKA IN MATERIAL

Som kund hos Prycis Redovisning ska det vara enkelt att skicka in material! Alla kunder har därför en virtuell mail-box hos oss, dit allt material alltid kan skickas.

PS. oroa dig inte för att obehöriga kan skicka in material till ditt konto, bara adresser du i förväg meddelat oss ska kunna skicka in material. Kom därför ihåg att meddela vilka adresser du vill ska kunna skicka in material.

Nedan har vi gjort guider för hur du skickar in material till denna adress, oavsett om materialet från början är fysiskt eller digitalt. Tänk på att själv spara ditt material i 3 år efter det att du skickat det till oss.

TIDIGARE BOKFÖRING

Är ditt bolag helt nytt är detta inget du behöver tänka på, men om det gjorts bokföring tidigare kommer vi behöva denna för att ta vid. Detta gäller oavsett om du skött den själv, eller om en annan byrå hjälp bolaget. Se nedan hur du enklast går tillväga för att förse oss med det vi behöver.

Om du skött bokföringen själv

Prycis Redovisning vill förenkla vardagen för alla småföretagare. Vi tar inte bara hand om ditt företags ekonomi, Vi drivs av att se ditt företag växa

Om en redovisningsbyrå skött bokföringen

Har du haft en redovisningskonsult som skött bokföringen åt dig så skall du be denne exportera en uppdaterad SIE-4 fil och skicka den till oss. Vidare jobbar många andra byråer ganska traditionellt, varpå de även kan ha gammalt bokföringsmaterial i pärmar som tillhör dig. Dessa skall du be att få tillbaka. Vi behöver inget gammalt material givet att det redan har blivit bokfört. Istället kommer vi be dig komplettera med material vi i efterhand märker behövs, varpå du enkelt skickar in det digitalt istället. De allra flesta har en god och personlig dialog med sin tidigare redovisningskonsult, varför avslutet med den tidigare byrån inte blir ett problem,. I vissa fall kan dock relationen ha skurit sig, varpå vi kan sköta hela övergången. För detta behöver vi en fullmakt. En sådan kan du hämta HÄR, och det är bara att skriva vad den avser, skriv under och skicka till din kontaktperson hos oss så fixar vi resten.

scroll up